11 Eylül 2007 Salı

Kremalı Sandviç Kurabiye



Malzemeler

250 gr yumuşatılmış tereyağı
1 çay kaşığı toz vanilya
1/2 su bardağı pudra şekeri
1-1/2 su bardağı un
1/2 su bardağı mısır unu
1 yemek kaşığı ekstra pudra şekeri


Krema

80 gr tereyağı
2/3 su bardağı pudra şekeri
1 çay kaşığı rendelenmiş limon kabuğu
1 çay kaşığı limon suyu


Krema

Küçük bir kapta tereyağı, pudra şekeri ve limon kabuğu rendesini mikserle iyice karıştırın. Son olarak limon suyunu da ekledikten sonra kabarıp yoğunlaşana kadar karıştırmaya devam edin.




Hazırlanışı

Fırını önceden ısıtın. Tereyağı toz vanilya ve pudra şekerini bir kapta mikserle iyice çırpın. Elediğiniz unları da karıştırmaya devam ederek ekleyin.
Ellerinizi unlayıp tatlı kaşığıyla aldığınız hamur parçalarını yuvarladıktan sonra yağlamış olduğunuz fırın tepsisine yerleştirin. Çatalı unlayarak hafifçe üzerine bastırarak şekil verin. Orta ısıdaki fırında 15 dakika kadar pişirin. Soğumaya almadan önce 5 dakika daha bekletin. Kurabiyelerin arasına bir çay kaşığı krema koyarak sandviç haline getirin. Üzerlerine ekstra pudra şekerini serpin. Afiyet olsun.


Resimden de belli oluyor. Ben bu işlerin baya acemisiyim. Ustalar hemen anlamıştır. Bu tarifi kitaptan buldum ve kremalı olduğu için çocuklar sever yapiyimde( annemiz kurabiye mi yapmış desinler ve yesinler) diye düşündüm. Ama benim hamurişlerine karşı olan acemiliğim yine iş başına geçti ve kurabiyeler tam bir fiyasko. Oysa ki tv deki diziyi bile seyretmedim büyük bir azimle ben bu kurabiyeleri şekle sokacağım diyerek en son bu haline getirebildim. Şeklinden orjinaline pek benzemesede lezzet bakımından tam not aldım evimdeki kurabiye canavarlarından. Tarifte kesinlikle problem yok ben biryerlerde hata yaptım sanırım. Kurabiyelerin tepside kek haline gelmemesi için ne yapabilirim? Eğer bloğumu okuyan bilirkişiler varsa lütfen beni aydınlatırsanız sevinirim. Evde tam bir komedi olan bu deneyimin bir de fotoğraflarını çekmeye kalkınca gerisini siz düşünün artık. Amaaa herşeye rağmen ben bu hamurişleriyle başa çıkmayı öğreneeeceğiiim.

Hiç yorum yok: