13 Eylül 2007 Perşembe

Buğlama Kuzu Büftek



Aslında bu yemeğin adı nedir bilmiyorum ama kendimce bir isim koydum. Umarım yanlış olmaz. Yoğun bir günün sonunda çoluk çocuk eve düştükten sonra baya acıkmış olduğumuz için hemen işe koyuldum. Evde acele yapılacak ne var diye bakınırken piknikten kalma fazla gelen kuzu büfteklikleri buzluktan çıkardım ve çözüldükten sonra alelacale hazırlamaya başladım. Yanına da pilav eklenince baya keyifli bir yemek oldu. Şimdi size bu kolay ve pratik tarifi yaziyim.

Malzemeler

Yarım kilo kuzu büftek
3-4 adet orta boy domates
Tuz
Karabiber
Pulbiber
Kekik

Hazırlanışı

Etlerimizi pilav tenceresi olarak kullandığımız teflon tavaya diziyoruz. Üzerlerine tuz, karabiber, pulbiber ve kekik karışımlarını ilave ediyoruz. Kapağnı kapatıp orta ateşte suyunu salıp pişmeye bırakıyoruz(ayriyetten su ilave etmiyoruz et kendi suyunu bırakıyor çünkü). Ben yağ koymadım isteyen yağ da kullanabilir. Daha sonra suyunu çekmeye başlayınca etleri çeviriyoruz ve iyice suyunu çekene kadar tekrar kapatıyoruz. Bu arada domatesleri yuvarlak doğrayıp altı ve üstü kızaran etlerin üzerine diziyoruz kapağı kapatıyoruz. Domatesler iyice kendini bıraktıktan sonra altını kapatıyoruz. Baharat ve domateslerin tadını içine çeken et çok lezzetli oluyor. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: