26 Eylül 2007 Çarşamba

Çaylı Pasta



Çaylı pasta da olurmu diyeceksiniz şimdi ama oluyor oluyor. Ben bu pastayı yıllar önce teyzemin gününde yemiştim. Tarif teyzemden. O hatırlamaz fakat ben bir tarafa yazmışım . Şimdi sizlerle paylaşmak istedim. Gelelim tarife...

Malzemeler

2 adet yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı demlenmiş çay
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
3 bardak un
kakao
kabartma tozu


Krema için

1/2 süt
3 - 4 kaşık un
7 kaşık şeker
vanilya
1 kaşık margarin

Hazırlanışı

Yumurta ve şeker mikserle çırpılıp kalan sıvı malzemeler de süt, demlenip soğumuş çay(süzgeçten geçirerek), sıvı yağ üzerine eklenip tekrar çırpılır ve un kakao kabartma tozu da ilave edilip kek kıvamına gelinceye kadar karıştırırlır. Yağlayıp unladığımız kalıbımıza dökülüp fırına koyulur.

Krema hazırlanışı

Bütün malzemeler bir tencereye koyulup karıştırarak kaynatılır. Koyulaşınca ateşten alınıp 1 kaşık margarin üzerine konulup eriyinceye kadar karıştırılır. Kekimiz çıktıktan sonra üzerine sürülüp servis yapılır.Afiyet olsun...

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Hımm, ne sevimli bir site bu böyle..

Öncelikle ellerinize sağlık.

Üniversite yıllarında ev arkadaşım pek güzel yapardı çaylı keki Hatta geçenlerde aklıma geldi. Ne güzel tarifi buldum. Mutlaka deneyeceğim.

Sıcacık sevgiler...

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Sevgili zerrin ziyaretiniz beni çok mutlu etti. Sitemi beğendiğiniz için teşekkürler.İçimdeki çocuk hala yaşıyor sanırım biraz ağır olsun istiyorum ama yine böyle renkli şeyler çıkıyor ortaya.Tarifi denedikten sonra izlenimlerinizi beklerim.Sevgiler...

Selcen Şenocak dedi ki...

Sevgili Zerrin ellerine sağlık çaylı kek nefis görünüyor. Görüşmek dileğiyle sevgiler...

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Sevgili almula teşekkür ederim. İsimlerde karışıklık olmuş dalgınlık olsa gerek . Beğendiğine sevindim .Sevgiler...

Adsız dedi ki...

aslı ablacığım siteni çok beğndim.çaylı kek tarifini denedik.çoooooooook süper bir kek.

Adsız dedi ki...

abacummmm mesele buraya tarif koymak değil mesele yapıpta yedirmek.mesele butun teyzenın çocuklarını pastaya doyurmaken sevdiğin kuzenin:)

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

cnmmmm en sevdiğim kuzenimmm:)Keşke yakın olsakta hepinize yapıp yedirsem ne demek.Sen gelicem de ben hemen yaparım.Mesele gelmekte mesele bulduğunu değil umduğunu yemekte kuzeennnnnn.....