26 Ekim 2007 Cuma

Milföy Kaselerinde patates püresi



Aslında daha önce denenmiş bir tarif milföy kaselerinde patates püresi. Çok oldu 1 aydan fazladır bloglarda gezerken görmüştüm. Çok güzel bir fikir diyerek aklımın bir köşesine yazmışım. Yalnız tüm aramalarıma rağmen hangi blogda gördüğümü bir türlü bulamadım.O yüzden de başka bir blogdan olduğunu fakat isim bulamadığım için tarifin sahibinin ben olmadığımı açıklayarak devam etmek istiyorum. Geçenlerde arkadaşım aradı akşam sana gelicez diyince ilk aklıma onu yapmak geldi.İç malzemelerinde eksiklik olabilir. Çünkü aklımda kalanlar kadar yaptım. Sonuç çok güzel oldu. Herkez değişik sunumunu ve tadını beğendi. Şimdi tarife geçelim.

Malzemeler

Kalabalığa göre milföy hamuru
1 adet yumurta
patates
küçük salatalık turşusu
mayonez
havuç
bezelye
pulbiber
karabiber
tuz


Hazırlanışı

Milföy hamurlarını ısıya dayanıklı kaselerin arka kısmına kubbe şeklinde yerleştirerek fırın tepsisine diziyoruz.1 adet yumurtayı üzerlerine sürüp fırına veriyoruz.Başka bir tarafta , havuçları,küp küp doğrayıp haşlıyoruz ve haşlanmış bezelyelerle birlikte süzüp içlerine salatalık turşusunu da doğrayıp, haşlayıp püre haline getirdiğimiz patateslere ilave ediyoruz. Baharatları ve yeterli miktarda mayonezi de koyduktan sonra karıştırıyoruz. Fırından çıkan milföyleri ters çevirerek dikkatli bir şekilde kaselerden çıkartıyoruz. Kase şeklinde çıkan milföylerin içine hazırladığımız harcı koyarak servis yapıyoruz. Malzeme çeşidini evdeki malzemelerinize göre yada damak zevkine göre değiştirebilirsiniz. Salam, Sosis gibi alternatifler de olabilir. Ben Bezelye ve havuç koymadım ama yine de güzeldi. Afiyet olsun.....

1 yorum:

Tijen dedi ki...

Aslı'cığım,
Yazıyı daha yazmadım. Sanıyorum Mart 2008'de yayınlanacak, çıktığında haber veririm sana da.