15 Aralık 2007 Cumartesi

Ye # 29 Zeytinyağlılar Etkinliği Zeytinyağlı Bezelye ve Biber Dolması

Sevgili Aysel'in düzenlemiş olduğu Zeytinyağlılar Etkinliğini kaçırmamak için tarih kollarken neredeyse son gün değil son dakikalara kaldım. Malum bayram temizliğine kalkıştım ve hala devam ediyorum.Hafta içine fazla iş bırakmamak istiyorum çünkü çocukların okulu yerlimalı haftası falan derken işler baya iç içiçe girecek. Bu arada yemekten sonra etkinlik tarifimi hazırlarım diye düşünürken bılaşıkları yıkarken benim gider borusu tıkanmış taşmaz mı off offfff. Yani olucak iş mi şimdi bu bana yapılırmı boruuuuu. Şöyle keyifli keyifli hazırlayıp oturup çayımı içicektim yaaa. Neyse temizledim erken olucakmış geç oldu napalım.Akıllılık etmişim ki bezelyeleri önceden haşlamıştım geç kaldım ama haşlamayı bekleseydim daha da geç olucaktı. Bak Aysel'ciim iki eli kanda olsa misali etkinliğine yetiştim canım.Etkinliğin çok güzel gidiyor sayfanı ziyaret ettim biraz önce çok güzel tarifler ve hiç yemediğimiz tatlar var. Bende 2 tarifle katılıyorum Biber dolması daha önce verdiğim bir tarifti onu da koydum bu akşam da zeytinyağlı bezelye yaptım. Umarım beğenirsiniz.Katılan herkezin ellerine sağlık en çok ta bizi bu zeytinyağlılarla buluşturan sevgili Aysel'in ellerine ve emeğine sağlık derken tarifime geçiyorum. Afiyet olsun..


Malzemeler


2 adet soğan
2 adet patates
2 adet havuç
1 kilo bezelye
pulbiber
karabiber
3 adet kesme şeker
sıvı yağ
Yarım çay bardağı nar ekşisi
tuz
1 bardak su


Hazırlanışı


Bezelyeler haşlanıp bir kenarda süzülür. Soğanlar yemeklik doğranıp sıvıyağda kavrulur.Küp doğranmış patates ve havuçlar soğanlara eklenip kavrulur. Son olarak ta bezelyeler ilave edilip iyice kavrulurlar.Tuz, karabiber,pulbiber, kesme şeker eklenip 1 bardak su koyularak kapağı kapatılıp suyunu çekene kadar pişirilir.Suyunu çektikten sonra nar ekşiside ilave edilip biraz kavrulduktan sonra ateş kapatılır ve soğuk servis yapılır. Nar ekşisi koyduktan sonra renkte koyulaşma oluyor ama bezelyenin kendisine has olan kokusunu bastırıyor ve çok güzel bir lezzet katıyor.Afiyet olsun....

NOT:Zeytinyağlı bezelye tarifini ben de ilk defa yaptım. Nar ekşisi gerçekten çok lezzet verdi ve farklı bir zeytinyağlı tadı oldu. Yalnızzz bu notu yazmak zorunda hissettim kendimi çünkü birkaç saat sonra nar ekşisinden dolayı sebzelerin renkleri koyulaşıyor.Yapanlar olursa aranızda bu değişimden dolayı şaşırmayın diye yazıyorum. Sevgiler...




Biber dolması tarifimi daha önce verdiğim için BURADAN ulaşabilirsiniz.Afiyet olsun....

9 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyorlar,özellikle bezelyeyi pek severim.


sevgiler...

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Teşekkürler canım ben de ilk defa denedim eğer beğenmeseydim yazmıyacaktım. Ama güzel oldu.Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Aslı çok doğru demişsin. Çay demlenir, dostlarla adalara karşı... Simit bu, insana her şey yaptırır!

www.illedeyemek.com dedi ki...

elinize sağlık nefis olmuş,sevgiler,Hilal...

Adsız dedi ki...

aslıcım ellerine sağlık çok güzel görünüyorrr

NiNo dedi ki...

blog mansetten geldim ben seni yerim :DDDD

ellerine saglik nefis olmus

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim, senin zeytinyaglilarin yaninda benim pastam haltetmis, nefis ve lezzetli görünüyor her iki cesidi de, ellerine saglik. Bu güzel etkinlige yakisan lezzetlerle katilmissin.

Sana güzel bir hafta baslangici diliyorum canim ve öpüyorum..

Leziz Sofralar dedi ki...

Asli'cim ellerine saglik her iki tarifte nefis görünüyor...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Canımm ellerine sağlık. Yoğunluktan sana geri dönemedim kusuruma bakma. Katıldığın için teşekkürler. Sıcacık Sevgiler...