26 Aralık 2007 Çarşamba

Mandalina Şerbetli Revani

Portakallı olurda mandalinalı olmazefendim. Olur olur acil durumlarda olur. Aslında portakallı revani olarak yola çıkmış olan hazırlık aşaması evde sadece mandalina kalmasıyla mandalinalı revani olarak tamamlandı. Bayramda bizim gelenek haline gelmiş olan meşhur nokul yapılır evlerde. Bende pek yeni olmama rağmen yinede eve bayram havasını estirmek için her bayramda yaparım. Yalnız bu bayram yapamadım. Çünkü nokul çok uzun zamanımı alıyor. Ben biraz hamur açma özürlü olduğum için çoook ır ır yapabiliyorum bu işi dolayısıylede zamana yetişemediğimden bu bayram yapmasamda olabilir diye düşündüm.Yetiştiremedim işlerimi kardeşim yaa bayram temizliği, okul gidiş gelişleri bu arada kız da hasta oldumu sanki bana da çok misafir gelicekmiş gibi elimi öpmeye bir iştahla heryeri döktümmü. Tabii mutfağa vakit kalmadı. Ancak arife gecesi dolma sarabildim sabah kahvaltıda misafirlerim vardı, öğleden sonrada tatlı yapabildim.Ammaaaaaa yaptım yani eksik kalmadı. Çok yorulmuştum çabuk yapılabilecek, yenilebilecek, beğenilebilecek bir tatlı olmalıydı ve aklıma revani geldi. Hemen açtım blogları gezdim gezdim aradığım tarifi nino da buldum. Yalnız şerbetinde portakal var. Allah Allah şimdi bu portakalsız olmazmı ki acaba ya güzel olmazsa ama güzel oldu diyor. Yemiş baksana sizde yiyin diyor. Dur kız bir deneyeyim noolcak ben yerim.Hahahahaa. Çıkardım malzemeleri o da ne portakal yok. Ama 2 kilo mandalina var. Bende mandalinalısını yaparım.o da onun kardeşi.Bak bak cesarete bak. Hem ilk defa deneyeceğim hem de tarifi değiştiriyorum.Arada tutar böyle inadım bir şey yapacaksam kötü de olsa iyi de olsa yaparım.Genelde de galip gelirim hehehe.Neyse yaptım aynen tarife portakal haricinde sadık kalarak ve çok güzel oldu. Bende yedim herkez de yedi yani hepsini ben yemek zorunda kalmadım. Komşularım da beğendi. Hatta biz de yapalım tarifi yaz bilem didiler.Ninoooooo duyuyomusun bak senin revani burada meşhuur olduuuu. Malzemeleri burada nino'dan yazıcam. Tarifi kendi yaptığımı artık siz ister portakallı yaparsınız ister mandalinalı ikiside güzel aromalı tatlılar.Afiyet olsun.........

Malzemeler

3 yumurta
5 kahve fincanı şeker
1 su bardağı yoğurt
5 kahve fincanı un
1 kabartma tozu

Şerbet için

3 su bardağı su
3 su bardağı şeker
3 portakal kabuğu rendesi
1 portakalın suyu


ben burada 3 mandalina kabuğu rendesi ve 2 mandalinanın suyunu
kullandım.Mandalinalar baya suluydu 3 de olabilir.

Hazırlanışı

Şerbet malzemeleri bir tencereye konularak kaynatılır. Kaynayınca mandalina suyu ilave edilir ve biraz daha koyulaşıncaya kadar kaynatılır ve ılımayarakılır.
Revani hamuru da , yumurtalar ve şeker mikserle çırpılıp diğer malzemeler de ilave edilerek çırpıldıktan sonra yağlanmış tepsiye dökülerek 180 derecede pişirilir. Piştikten sonra kesilerek keki ve şerbeti ılık olarak dökülür. Afiyet olsun.

9 yorum:

Gönül dedi ki...

yeavrımm olmamııı olur olur mandalinalıda olurrr:)))) daha neler icat etcez bakalım bizde bu marifet vede boğaz varken ehehehehe...ellerine sağlık eminimki çok güzel olmuştur

Özlem dedi ki...

Aslı' cığım,
ne hoş kokar bunlar şimdi. Evdeki mandalinaları değerlendirmek açısından da bereketli olmuş. Ellerine sağlık.

NiNo dedi ki...

denemene begenmene cok sevindim canim bende cok seviyorum bu tatliyi mandalinalida guzel olmustur eminim bigunde limonlu deniyelim ;) opt afiyet olsun

Cafe Gusto dedi ki...

Aslıcığım portakalın olduğu herşeyde mandalina da olur canım.Ellerine sağlık ama lezzetini merak etmedim desem yalan olur.
sevgiler...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Canım ha portakal, ha mandalina, ha limon revani neli olursa olsun sadesi bile har haliyle güzelken sen birde aromalı yapmışsınki yem de yanında yat olmuş. Ellerine sağlık... Sevgiyle...

Adsız dedi ki...

Aslı nefis olmuştur mandalinayla...

Ellerine sağlık.

mutfakta çareler tükenmiyor değil mi :))

sıcacık sevgiler
www.misssgibi.com

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Sevgili eyvah emin olabilirsin ki güzel oldu canım.Teşekkür ederim.Sevgiler

Teşekkür ederim Özlem'cim.Çok güzel ağdalı bir aroması oldu kokusu da güzel.Sevgiler..

Nino'cum senin tariflerinden denediğim 2. cisi bu ikiside çok güzel oldu. Ben şerbetli tatlıları pek yiyemem ama meyve aroması olunca ben de sevdim.Limonlusunu da deneriz sen nasıl istersen canım.Sevgiler...

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Serpilcim lezzeti güzel oldu benim tek endişem güzel olmuş denilip te yenmemesidir. Ama evdeki herkez yedi ve arkadaşlarım da tarif aldığına göre tamamdır bu tatlı.Kolay ve lezzetli deneyebilirsin.Sevgiler...

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Ayselcim teşekkür ederim canım. Aynen öyle nino portakallısını ben mandalinalısını derken yeterki başına geç ve yap herşey olur.Sevgiler...

Zerrin'cim mandalinalı da güzel oldu tavsiye ederim. E napalım boşuna evde oturmuyoruz evdeyken bu işleri bari öğrenelim dimi ama yarın birgün torun torba falan elimize bakicek yani nene nene ne yaptın gene....