3 Ağustos 2009 Pazartesi

2009 Tatilim Samsun Bafra


Geldim gelmesine de bir türlü vakit bulamadım yazı yazmaya.Çektiğim resimleri derleyip tatilimi anlatmaya.Aslında gelmeyecektim de biraz daha keyfini çıkarıcaktım deniz, güneş, kum üçlüsünün birleştiği muhteşem doğasıyla Samsun'un. Ama oğlumun sınav sonuçlarının belli olması ve tercihlerin yapılma tarihleri bu döneme denk geldiği için gelmek zorunda kaldım . Geldiğimden bu yana da o işlerle meşgulüm tabiii bu aralıkta 1 ay boş kalmış evin temizlik durumları da ve bu işler içerisinde pc ye arada bir yanaşıp ayrılmak durumu sözkonusu oldu. Şöööyle çevrelice bi yazı yazmak için ancak kendimi hazır hissedebildim. Bikere önce oğlumdan başlamak istiyorum. Bizim düşündüğümüz puanın altında bir puan aldı 430 hadi buna da şükür hiç olmazsa İstanbul' da biryere yerleşebilir.Tercihlerimizi yaptık tabiiki istediğimiz okulun puanı düşermi düşmez mi düşücek diyenler falan derken o ara tercih uzmanı olup çıkıyorsun zaten. Ben her zaman olduğu gibi şapkayı önüme koydum ve en mantıklısı nedir bu çocuk o okulun puanını tutturamadıysa düşse düşse şu kadar düşer yine giremez o zaman zorlamaya gerek yok 430 la alan bütün anadolu liseleri aynı seviyededir. Öyleyse durum nedir en yakın bu puanı alan hangi okul var ikametgahımıza o okul en başa yazılır.Çünkü 2. ve 3. yerleştirmelerle alıcak olan okullar da uzak kalıyor bizim semte ne gerek var 3 aşağı beş yukarı tuttu diye çocuğu 4 yıl boyunca sabah akşam yollarda sürüklemeye hele de İstanbul trafiğinde serviste olsa zor olucak bu dönem. Eve gelip dinlenmeye ve ders çalışmaya da vakti olsun . Neyse biz ilk tercihimizden 68. sırada Semiha Şakir Anadolu Lisesine kaydımızı yaptık. Öğretmenleri de içimi rahatlattı en yakın okul en iyi okuldur diyorlar. İş okulda değil çocukta diyorlar.İnşallah oğluşum için hayırlı olur. Birdeeeee ben artık aöf öğrencisi değilim mezunum. Evet uzun bir öğrencilik döneminden sonra kalan tek dersimi de verdim ve diplomayı alıcam kısmetse bugün yarın:)))) hehe mutlu oldum bak şimdi yazınca buraya.Gelişmeler bundan ibaret. Şimdi tatil ve ne yedik nerelere gittik neler gördük bakalım.


Bafra Pidesi
Fırından çıkan pidelere sıcak sıcak taze tereyağı sürülüp servis yapılır.Çıtır çıtır yenilir.Pidenin içi hamur ve dışı yumuşaksa o pide bizden değildir:)))



Biz okullar kapndığı günün ertesi çıktık Samsun yoluna.Gittiğimiz gün dinlendikten sonra ki ben tıka basa tok olduğum halde eşimin sürüklemesiyle Bafra'daki Turan Usta'nın yerine pide yemeye gittik. Aman aman girer girmez bir güzel kokuyor ki tokta olsa insan yemeden duramaz yani. Biraz oturduktan sonra ben aldım foto makinemi ve başladım pide yapım aşamalarını çekmeye tabii ki Turan Usta'dan da izin aldım. Şimdiye kadar nasıl olmuş ta pideyle ilgili bir yazı yada resim eklememişim hayret. Ama bu en güzeli oldu bence adım adım resimledim. Ûstamızla sohbet edip muhteşem lezzetteki pidelerimizi yedikten sonra ayrıldık mekandan. Bafra' ya yolu düşüp te pide yemeden dönmeyin derim. Özellikle her adımda pide salonu vardır ama Turan Usta'dan yemenizi tavsiye ederim. Samsun 'a gittik bir aralar. Rus pazarı deriz biz oraya da bu gitmemde değişikliğe uğramış rus pazarı eski dağınık halini toparlayıp toplu bir çarşı havasına sokmuşlar ama daha çok rus pazarı değil sanki türk pazarı olmuş. Ruslardan çok türkler var. İstediğiniz şekilde alışveriş yapabilme yeme, içme mekanları incik, boncuk ,çanta, kıyafet, ayakkabı ne ararsan var.

Pazarın kurulduğu yerde Bandırma gemisinin maketi ve Atatürk'ün Samsun'a çıkışını konu alan Asker maketleri yapmışlar çok güzeldi. Çarşı boyunca o dönemdeki önem arzeden savaşa desteği çok olmuş asker ve halktan kişilerin cam içerisinde kimi asker kıyafetli kimi o döneme ait sivil kıyafetleriyle maketleri yapılmış nereden geldikleri neler yaptıkları hakkında bilgi verilmiş.Gittiğimiz gün çok yağmur vardı fazla gezemedik ama gidecekler için uğramalarını tavsiye ederim. Bunun dışında ev oturmalarımız, kısa gezmelerimiz , gençlik caddesinde ballıbaba dondurması yemeye gitmelerimiz ( ballıbaba dondurması da çok güzeldir Bafra'mızın onu yiyen biz dondurma yemiyormuşuz diyeceğini düşünüyorum) daha neler neler. Güzel bir tatil geçirdim. Temiz hava, organik yiyecekler, haaa bu arada kocaman olmuş ama hala tadı gelmemiş karpuzlar bekliyordu tarlalarda bu aralar toplamaya başlarlar sanırım. Bal gibi olur şimdi onlar yemeye doyulmaz. Neyse artık seneye kaldı. İşte böylee daha çok anlatılacak şeyler var da çok uzadı.Resimleri de ekleyip pc den ayrılma zamanıdır şimdi.byyyyy

6 yorum:

yaban mersini dedi ki...

slm..bu sene aynı yerde tatil yapmışız,ben çokeğlendim,anladığım kadarı ile sen de öyle..umarım oğlun istediğin yeri kazanmıştır,,slmlar

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

evet aynı yerdeymişiz.Gerçi ben her sene aynı yerdeyim de arada başka yerlere gitsem de yine bafraya muhakkak gidiyorum:))Güzeldi eğlendik, iyi vakit geçirdik.Oğlum istediği yeri tutturamadı ama ona yakın bir okul bu da inşallah hayırlısı olur.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Oğlun için hayırlısı olsun!Senin de gözün aydın birtanem! Tebrikler!

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Teşekkür ederim canımm...Sevgiler..

Adsız dedi ki...

bende almanyada yasayan bir samsunlu olarak bu güzellikleri görüp yazmasam olmaz deyip iki güzel sözle yorumumu noktalamak istiyorum.samsun bir harika aslinda türkiyemiz basli basina büyük deger benim icinbende sizi bekliyorum BENiM DÜNYAM melekk55.tr.gg

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Ziyaretin için teşekkürler adsız.Haklısn Türkiye'nin heryeri muhteşem.İadei ziyaret yapacağım.Memnun oldum şimdiden. Sevgiler....