28 Şubat 2009 Cumartesi

Kabak Tatlısı

Bu sefer de Kabak Tatlısıyla geldim blogum ve sevgili blog arkadaşlarım. Ay başında yaptığım tatlıyı ay sonunda yayınlayacak kadar tembelleştim bu aralar. Boş durmak yok mutfak fuul çalışıyor. Boğaz dururmu hiç! Hele benim gibi dombili çocukları varsa insanın hiiiç durmaz. Çok mu yoğunum, çok mu boş vaktim var bende anlamadım günler hemen bitiyor. Sanki ortada hiç bir iş yok gibi akşamları da ders çalışma faslımız derken gece oluyor. İnanın dinlenirken yazmak değil sadece okuyup okuyup geçmek daha bir işime gelir oldu inşallah baharla birlikte atarız bu tembelliği üzerimizden.Bu aralar aöf sınavı da yaklaştı benden söylemesi sınava hazırlananlar hızlanmaya başlasınlar derken ben hiç başlamadım çalışmaya. Üzerimde çok stresi var çok hiç sormayın yüzdüm kuyruğuna geldim ama bir bıktım ki anlatamam tek dersim var ve ben hiç çalışmak istemiyorum. Şu tek dersi versem meeeeeezunum bu sene dua edin Allah'ım Aslı'nın içine çalışma isteği ver diye. Ben de size dua ederim(konuyu söyleyin ona göre ). Çoluğa çocuğa kızıyoruz ders çalışmıyorlar diye ama ciddi sıkıntı ya bu iş. İçinden gelicek insanın hani okumaya başlayınca içimden geliyodu da kabak tadı verdi artık derler ya o meseleden işte.Neyse kabak demişken uzatmadan tariiiffff.

Malzemeler

2 kg kabak
1 kg şeker
yarım çay bardağı su
ceviz içi
hindistan cevizi

Hazırlanışı

Kabakların kabukları kesilip dilimlenir. Dilimlenen parçalar yayvan kapaklı bir tencereye yerleştirilir. Yani büyük bir pilav tenceresi diyebiliriz. Üzerine 1 kg şeker eşit yayılarak geceden şerbetlenmeye bırakılır. Sabah yarım çay bardağı suyumuz da ilave edilip orta ateşte kabaklar pişene kadar pişirilir. Sonra bir borcama koyarak soğutur ve üzerini cevizle süsleriz. Ben hindistan cevizi de döktüm tercihe bağlı afiyet olsun......

6 yorum:

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Bir dilim aldım canım! Ben, bu tatlıya bayılırım. Çok ta güzel görünüyor, ellerine sağlık!

ebrulitatlar dedi ki...

Kabak tatlsının çok severim, çokda güzel olmuş Aslı'cım. Ellerine sağlık canım. Sınavlarındada başarılar dilerim. Sevgiler..

Özlem dedi ki...

Aslı' cığım öncelikle ellerine sağlık. Tatlın çok güzel gözüküyor.

Sınav için de şimdiden başarılar. Allah kolaylık versin canım.

Görüşmek üzere, sevgiler.

Adsız dedi ki...

Cok sevdigim bir tatlidir. Nefis göünüyor, ellerinize saglik. Sevgiler.

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Bende güzel yorumlarınız için sizlere teşekkür ederim.Sevgiler.....

ASLI dedi ki...

Sevgili ADAŞIM;

Kabak tatlısını çok severim hafiftir ve lezzetlidir. Geçen hafta bir cafe de yedim servis yaparken üzerine biraz da tahin gezdirmişler güzel bir tat vermiş. Denemenizi tavsiye ederim. Ellerine sağlık.