23 Nisan 2008 Çarşamba

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını Kutladık


Günlerdir yapacağımız gösteri için hazırlanıyoruz.Nihayet 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı kutlamak için bugün saat 7:30 da start aldık ve 9:00 da başlayan törenle eğlendik eğlendik....Kızım çok heyecanlıydı diğer çocuklar da öyle ama veliler daha da çok heyecanlıydık. Bahçede organize ve ses düzeni pek iyi değildi fakat gösteriler pek güzeldi.Her çıkan gurubun velileri 'bizimkiler bizimkiler' diyerek fotoğraf çekmek için çaba gösteriyorduk. Hele bizim sınıfın İstiklal Marşı'nın 10 kıtasını bağıra bağıra hatta çırpına çırpına okumasını görseydiniz o kadar güzel ve komiktiler ki! Tam karşılarında olduğum için biraz mesafemiz vardı foto çektim ama net çıkmadı.Kutlamamız bittikten sonra öğretmenimize teşekkür edip evlerimize dağıldık.Benim kız o kadar yorulmuş ki bir yattı hala uyuyor akşama kadar uyur gibi bir hali var..Neyse ben şimdi yazımı burada kesip mutfağa gidiyorum, onlara ve size güzel bir mama hazırlamak için tarif kitaplarını karıştıracağım işim bitince tarifimle tekrar buradayım....TÜM ÇOCUKLARIMIZIN BAYRAMINI KUTLUYORUM...Ne mutlu bize böyle güzel ve anlamlı bir bayramımız var ne mutlu ki MUSTAFA KEMAL ATATÜRK gibi bir temelimiz var.......

İşim bitsin gelicem diye yazmıştım ama işim biteli çoook oldu tabiiki yemek te yedik gezmeye de gittik anlayacağınız bilgisayar başına oturmaya fırsatım olmadı.Yalnız akşam çocuklar eğlensin diye gideceğimiz etkinliğe yetişebilmek için fazla oyalanamadım mutfakta. Aslında aklımda başka birşey vardı arkadaşım arayıpta şu saatte çıkarız diyince onu başka bir zamana erteledim...Hemen pişebilecek pratik birşeyler olsun diye düşündüm ve kitaplarımı karıştırırken yöresel bir lezzet olan tantuni'yi denemeye karar verdim.....Tabiii benim tantuni ne kadar gerçekçi oldu bilemem onu sacda kavurmak gerekiyor ve lavaşı özel yapılıyor. Ben tavada kavurdum ve lavaş hazır alındı bir de bıçakla doğranması gerekiyor ben robotla parçaladım:))) Olsun lezzeti süperdi ve aynı görüntüyü yakaladım...Bayıldılarrrr bayıldılarr.....Ben tarifi aynen kitaptaki gibi vereceğim söylediğim gibi sac, lavaş ve doğrama tekniği farklılığı haricinde yazılanları harfiyen yaptım.Tahminen benim gibi evinde sacı olmayan ve lavaşını hazırlayamayan çok bayan vardır ve bu şekildede tantuni yapılabilir canımmmmm.....Şimdi sizlere tarifimi vereceğim ve bu akşamdan bir kaç kare resim aktaracağım...Çocuklar çok mutlu oldular onlar mutlu olunca ben de mutlu oluyorum....Hem de yorulup ekenden yatıyorlar heheheheh.....


Malzemeler

500 gr dana eti
sıvıyağ
kırmızı toz biber
lavaş ekmeği
tuz
4 domates
2 soğan
maydanoz
sumak

Hazırlanışı
Sinir ve yağları alınmış eti kuşbaşı doğrayın ve satırla kıyın.( Ben haşladıktan sonra robottan geçirdim)Eti tencereye alıp az su ile haşlayın. Sacı ocağın üzerinde kızdırıp çok az sıvıyağ ile yağlayın. Eti sacın bir köşesine alın tahta kaşıkla azar azar ortaya çekerek kavurun. Üzerine çok az sıvıyağ gezdirin. kırmızı toz biber ve tuz serpip karıştırın. Garnitür için maydanozu temizleyip kıyın. Domatesleri soyup küp küp doğrayın. Soğanı piyazlık doğrayın. Soğana sumak ilave edip bir kapta karıştırın.( Ben soğanı tuzla elimde biraz yoğurdum). Eti lavaşın üzerine şerit şeklinde yerleştirin. Garnitür malzemelerini de etin kenarına yerleştirip lavaşı sıkıca dürüm yapın ve afiyetle yiyin......

3 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

Öncelikle fotoğraflar bir harika,ne kadar eğlendiğiniz ve mutlu olduğunuz belli oluyor.

Kızımın da misafir olarak katıldığı törenden dönünce ki mutluluğunu ve neşesini gördüğüm için anlayabiliyorum.

Tantuni nefis görünüyor,ellerine sağlık.


sevgiler...

Tijen dedi ki...

Severim ben o güzelleri! Hepsi birer çiçek değil mi?

çınarkurabiye dedi ki...

MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR)