3 Ağustos 2011 Çarşamba

Browni Kurabiye



Uzun süren bir tatilden sonra tekrar merhaba herkese. Birbuçuk aylık bir dinlenmeden sonra evimde olmak çok güzel. Her ne kadar sevdiğimiz insanlarla beraber olsakta ait olamama gibi bir durum oluyor insanda ve evini özlüyor açıkçası. Bafra'dayken pek mutfağa girdim diyemem genelde evin büyükleri yemek işleriyle ilgilendikleri için bize de arada bir pasta, kurabiye gibi atıştırmalıklar düştü. Yalnız yaptığım kurabiyeler çok beğenildi hem de ilk defa denememe rağmen. Başarımı tek başıma kutlamak istemiyorum çünkü başarımın sırrı her daim denenmiş ve garantisi olan blog arkadaşlarımın tariflerinde ve hamaratlıklarında. Herkeslere teşekkür ediyorum iyiki varsınız:))))
Browni kurabiyeyi siteleri gezerken görmüştüm ama hangi sitede gördüğümü hala hatırlayamıyorum. Resimde gördüğünüz brownileri ben yaptım şekerler evet çok güzel oldular. Misafir gelicekti ve alelacele internete girdim söylediğim gibi ismini hatırlayamadığım blogdan tarifi yazdım pc yi kapattım. Yaparken acaba tutucakmı, dağılırmı ya olmazsa diyerek fırının başında bekleyerek pişirdim. Çıkar çıkmaz azım yansada lezzet testi yapıldı onaylandıktan sonrada şerbetlendi. Hiç korktuğum gibi olmadı hani yani işin sonunda beceriksizliğim de ortaya çıkıcak ya çooook üzülürüm sonra derken tarife geçelim isterseniz.......

MALZEMELER
1 paket oda sıcaklığında margarin
2 adet oda sıcaklığında yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
2 kahve fincanı toz şeker
50 gr.kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

SOSU
1 su bardağı soğuk süt
1 su bardağı toz şeker

Hazırlanışı

Malzemeleri elinizle yoğurup kulak memesi kıvamında elinize yapışmayacak şekilde bir hamurunuz olsun. Ceviz büyüklüğünde yuvarlayarak yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin ve 170 derece de pişirin. 20 dakika gibi bir sürede pişiyor zaten üzeri çatlayınca anlarsınız.Diğer taraftan süt ve şekeri soğuk olarak karıştırıp şekeri erittikten sonra fırından çıkardığınız sıcak kurabiyeleri karışımda ıslatıp bir borcama dizin ve kalan sütü de üzerinde gezdirin. Ben fazla gelir diye düşündüm çok ıslanır iyi olmaz gibi geldi ama sütü çekince gayet güzel toparladı içi de kıvamındaydı. Afiyet olsun.......

4 yorum:

ASLI dedi ki...

Merhaba Adaşım;

İster deniz kıyısında, ister memlekette, isterse gitmeyi merak ettiğin herhangi bir yerde yapılan tatil insana iyi geliyor. Ellerine sağlık şekerparenin çikolata versiyonu görüntüsü var.

Sevgilerimle....

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Teşekkür ederim adaşım :)) Tatilim uzun ve güzeldi yiyos içiyos geziyos formatında geldi geçti......Geriye kalanlar da blogda yer alıyorlar tabiii foto şeklinde.)

Sevgiler...

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Afiyet olsun Kmp3

kmp3 dedi ki...

Güzel tarifler :)